Altro bombardone in classe D DAP-2100 1260Wx2 su 2 Ohm
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Re: Altro bombardone in classe D DAP-2100 1260Wx2 su 2 Ohm
Stentor ha scritto:Capito ...però è anche vero ...e non parlo di ampli pro ....che gli ampli più potenti, a parità di prezzo, sono anche generalmente meno raffinati ...e con raffinatezza intendo soundstage, ricchezza armonica, trasparenza, assenza di fatica di ascolto, equilibrio timbrico etc...
Ora questi ampli pro non suoneranno certo tutti uguali ...e quindi quale si avvicina meglio ad un ampli tradizionale e comunque è il migliore nei parametri che ti ho indicato ?
Leggi qui Ivano tanto er gelato è Saltato
https://www.tforumhifi.com/t1503p180-behringer-ep-2500-e-behringer-a500
Misure con lo standard Americano Audioprecision con la stessa apparecchiatura ci testa anche i McIntosh
http://theaudiocritic.com/plog/index.php?op=ViewArticle&articleId=22&blogId=1
The measurements of the Behringer A500 are not quite as good as those of any number of more expensive solid-state amplifiers but they are more than good enough to meet all the criteria for transparent sound as specified above, in the second paragraph of this review. There is no such thing as an effect without a cause, and there is no scientifically verifiable characteristic that would cause the A500 to sound different from any other amplifier that meets those criteria. The main reason why golden-eared audiophiles hear differences between amplifiers that do meet those criteria is that they don’t listen at matched levels. (Let’s not even bring up the more complicated subject of double-blind listening tests.) If one amplifier is just 0.2 dB louder than another, it will sound different, and therefore “better” or “worse.”
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"Sentire non è altro che una facoltà permessa da uno dei nostri cinque sensi ma ascoltare è un'arte." Frank Tyger
Re: Altro bombardone in classe D DAP-2100 1260Wx2 su 2 Ohm
wasky ha scritto:Stentor ha scritto:Capito ...però è anche vero ...e non parlo di ampli pro ....che gli ampli più potenti, a parità di prezzo, sono anche generalmente meno raffinati ...e con raffinatezza intendo soundstage, ricchezza armonica, trasparenza, assenza di fatica di ascolto, equilibrio timbrico etc...
Ora questi ampli pro non suoneranno certo tutti uguali ...e quindi quale si avvicina meglio ad un ampli tradizionale e comunque è il migliore nei parametri che ti ho indicato ?
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Misure con lo standard Americano Audioprecision con la stessa apparecchiatura ci testa anche i McIntosh
http://theaudiocritic.com/plog/index.php?op=ViewArticle&articleId=22&blogId=1The measurements of the Behringer A500 are not quite as good as those of any number of more expensive solid-state amplifiers but they are more than good enough to meet all the criteria for transparent sound as specified above, in the second paragraph of this review. There is no such thing as an effect without a cause, and there is no scientifically verifiable characteristic that would cause the A500 to sound different from any other amplifier that meets those criteria. The main reason why golden-eared audiophiles hear differences between amplifiers that do meet those criteria is that they don’t listen at matched levels. (Let’s not even bring up the more complicated subject of double-blind listening tests.) If one amplifier is just 0.2 dB louder than another, it will sound different, and therefore “better” or “worse.”
Ora vado a dormire ...domani me lo leggo con calma.....
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